Pagina in opbouw

nog niet alle items zijn afgewerkt,
er wordt hard gewerkt aan deze pagina

wandeltraining.info

een project van Frans Bergmans en
Wandelcentrum Drunense Duinen

Voor wie meer wil,
maar niet weet  hoe
dat aan te pakken.

Wandeltraining

We maken aantrekkelijke trainingen en cursussen op verschillende niveau’s en met verschillende onderwerpen, omdat wandelen plezierig moet zijn.

Wandelprojecten

Leuke en aantrekkelijke projecten om wandelaars te helpen hun kennis en conditie te verhogen. Daarmee ontdek je het plezier van wandelen.

4 Weken Wandelplan

Geef jezelf een steuntje in de rug.
Wandelen is goed je hart, bloedvaten, bloeddruk, cholesterol, botten en spieren, gewicht en geheugen. Ben je gezond maar wil je gaan bewegen?
Trakteer jezelf op dit korte maar uitgebalanceerde wandelplan.

12 Weken Wandelplan 5 km

Bewust bezig zijn met je gezondheid en conditie door meer bewegen. Als je voor wandelen kiest is dit de uiitgelezen training voor absolute beginners.

12 Weken Wandelplan 10 km

Geen dieet, wel balans.
Deze cursus is geen dieetcursus, je wordt niet gewogen of gecontroleerd. We helpen je ontdekken hoe jouw balans tussen energie innemen en verbruiken er uit ziet. Daarna is het jouw keuze.

12 Weken Wandelplan 15 km

Groeien omdat je rust neemt.
Goed herstellen is net zo belangrijk als trainen. Leren meten, leren voelen of je herstelt is heel belangrijk.
We besteden aandacht aan de vele mogelijkheden en voorwaarden voor herstel.

Bewegen

Doe wat je leuk vindt.
Wandelen is goed voor alles. Je hart, bloedvaten, bloeddruk, cholesterol, botten en spieren, gewicht en geheugen, ze gaan er allemaal op flink vooruit. Je kunt zelfs een beter humeur krijgen van wandelen

Gedrag

Nadenken over wat je doet.
Bijna 95 % van je gedrag is onbewust en doe je op de automatische piloot, slechts ongeveer 5% van je gedrag sta je bij stil en doe je bewust.
Veel van wat je verkeerd doet denk je dus niet over na.

Voeding

Geen dieet, wel balans.
Deze cursus is geen dieetcursus, je wordt niet gewogen of gecontroleerd. We helpen je ontdekken hoe jouw balans tussen energie innemen en verbruiken er uit ziet. Daarna is het jouw keuze.

Herstel

Groeien omdat je rust neemt.
Goed herstellen is net zo belangrijk als trainen. Leren meten, leren voelen of je herstelt is heel belangrijk.
We besteden aandacht aan de vele mogelijkheden en voorwaarden voor herstel.

Tips

Doe wat je leuk vindt.
Wandelen is goed voor alles. Je hart, bloedvaten, bloeddruk, cholesterol, botten en spieren, gewicht en geheugen, ze gaan er allemaal op flink vooruit. Je kunt zelfs een beter humeur krijgen van wandelen

Tools

Nadenken over wat je doet.
Bijna 95 % van je gedrag is onbewust en doe je op de automatische piloot, slechts ongeveer 5% van je gedrag sta je bij stil en doe je bewust.
Veel van wat je verkeerd doet denk je dus niet over na.

Uitrusting

Geen dieet, wel balans.
Deze cursus is geen dieetcursus, je wordt niet gewogen of gecontroleerd. We helpen je ontdekken hoe jouw balans tussen energie innemen en verbruiken er uit ziet. Daarna is het jouw keuze.

Meer...

Groeien omdat je rust neemt.
Goed herstellen is net zo belangrijk als trainen. Leren meten, leren voelen of je herstelt is heel belangrijk.
We besteden aandacht aan de vele mogelijkheden en voorwaarden voor herstel.

Hoe werkt wandeltraining.info?

Wandelen is een van de meest gezonde gewoonten die je jezelf aan kunt leren. Wandelen is niet alleen eenvoudig in je dagelijkse leven in te passen, maar het maakt je hoofd leeg, verbetert de werking van hart en bloedvaten en je leeft er langer door.

Wandelen kan op veel manieren gebeuren.
De korte wandelingen rondom je huis, om snel even een luchtje te scheppen, de wandeling tijdens de lunch op je werk om je gedachten te verzetten en je lichaam beweging te geven. 
Maar ook weekendwandelingen in mooie gebieden of meedoen aan een prestatieloop bij jou in de buurt. Wie weet krijg je het Vierdaagse-virus of zoek je juist een rustige vierdaagse om van te genieten.
Of komt die lange voetreis dichterbij en ga je op vakantie tocht of pelgrimsreis. 
De informatie die je op deze site vindt en de trainingen en cursussen van wandeltrainer.nl helpen je verder.

Voor wie is wandeltraining nuttig?

Niemand zal slagen in leefstijlaanpassingen, als er geen plezier aan wordt beleefd. Als je meer wilt sporten, dan is het belangrijk om een sport te kiezen die bij je past. Een sport waar je meer plezier aan beleeft is gemakkelijker vol te houden.

Als je wandelen als jouw sport of beweegvorm kiest, is het dus belangrijk wandelen zo leuk mogelijk te maken.
Dat kan doordat je beter en verder leert lopen, maar dat kan ook door te leren waar je informatie haalt om leuk te lopen.
Op mooie plaatsen en met de juiste hulpmiddelen.
Op fijne manieren en goed voorbereid op pad.

Wandeltraining is niet alleen zwoegen om verder te komen en streker te worden, nee wandeltraining is er om kennis te maken met de mogelijkheden van wandelen.
Als je wandeltraining op de juiste manier toepast, kun je ook op hernieuwde kennis maken met je eigen lijf.

 

Over wandeltraining.info

Op wandeltraining.info verschijnen de komende maanden verschillende artikelen en berichten over wandeltraining en wandelen.

Om snel de informatie te vinden die jij zoekt zullen we een duidelijke index maken per hoofdstuk en in het zoekveld hier beneden kun je invullen waar je naar zoekt, dat kan ook helpen.

Waar

“Alles ligt op loopafstand als je genoeg tijd neemt.”

“Wandelen is even alles laten lopen.”

“Wandelen is het beste medicijn”

 

Ga lekker meewandelen en bespreek een proefwandeling

Vul s.v.p. naam, telefoonnummer en e-mail in;