Wandelblog

Wandelcentrum Drunense Duinen

Blogberichten categorie wandelen

Wandelpelgrimage Drunen – Den Bosch 10 mei 2018

Wandelpelgrimage Drunen - Den Bosch Op Hemelvaartdag 10 mei 2018.   Pelgrimeren is onderweg zijn. Onderweg vindt iedereen zijn eigen intentie. Een sportieve zoektocht op zoek naar de zin van het leven. Eigenlijk vond ik er niks aan, naar Den Bosch lopen als...

Molentocht Kinderdijk op 29 april 2018. Het moest er een keer van komen, we gaan toeristisch wandelen, hopelijk zijn de toeristen niet zo vroeg wakker als wij. We gaan de beroemde authentieke windmolens uit de 18e eeuw bij Kinderdik in de Alblasserwaard bekijken. De...

Winterwandeling Op 4 februari 2018 vertrekken we om 9.00 uur bij Café De Klinkert voor een winterwandeling in de Loonse en Drunense Duinen. De komende maanden gaan we naar andere locaties voor onze themawandelingen, dus nu nog maar eens een fikse wandeling in ons...

Nieuwjaarswandeling 2018 Het begin van het nieuwe jaar willen we inluiden met de Nieuwjaarswandeling 2018 op zondag 7 januari. We vertrekken om 9.00 uur bij Café de Klinkert voor een wandeling naar de Wijze Den. Door de jaren heen heeft deze den zoveel...

Winterwandeling, een themawandeling De wandelingen van de eerste zondag van december is verzet naar de laatste zondag van november, naar 26 november.   26 november 2017 winterwandeling Drunense Duinen Winterwandeling   De themawandeling van deze maand is...

Winter 2017-2018 Komend weekend begint de wintertijd, het wordt winter. Gelukkig is de zomer pas een paar dagen voorbij en zijn we druk aan de herfst aan het wennen. Af en toe brandt de kachel, maar meestal lopen we nog buiten zonder jas. De herfst, maar...

Pon Fit wandeling 8-10-2017 Wandeling Kinderdijk, molens kijken en wandelen met ruime uitzichten in de polder. Op verzoek een wandeling in Zuid Holland, met aarzeling, want je denk daar niet meteen aan als je een mooie wandeling wilt maken. Veel cultuur, minder...

Het Loenense Enkenpad Zondag 1 oktober hebben we weer een thema wandeling gemaakt. We hebben voor de verandering een Klompenpad gelopen, het Loenense Enkenpad. Lengte 11 kilometer. Klompenpaden zijn rondwandelingen in het agrarisch cultuurlandschap. Ze...

Ouder worden, jarig zijn. In beweging blijven, nieuwsgierig zijn en blijven, sociale contacten onderhouden. Dat zijn de ingrediënten die je nodig hebt om jong te blijven met het klimmen van de jaren. Corry en ik blijven bewegen, ook al kost dat...

Thema wandeling Op zondag 3 september, de eerste zondag van de maand, hebben we een wandeling gemaakt in het dal van de Beerze, een wandeling met het thema water. We vertrokken om tien uur uit Spoordonk voor een wandeling van 12 kilometer. Eerst was er...

Verlanglijstje De een heeft een bucketlist, de ander houdt het op een verlanglijstje. Op ons lijstje stond nog Noorwegen, de beklimming naar de Preekstoel wilde ik heel graag doen. Tevoren hadden we in Nederland al gehoord van mensen die tijdens de...

Waterwandeling, een themawandeling De wandelingen die we op de eerste zondag van de maand organiseren veranderen van naam. Het zijn geen lange wandelingen meer, maar we organiseren voortaan op de eerste zondag van de maand een wandeling met een thema....

Mookerheide Heidewandeling Mookerheide, 13 augustus 2017 Het wordt een traditie binnen Wandelcentrum Drunense Duinen, ieder jaar ergens in Nederland een heidewandeling. In 2017 maakten we een uitstapje naar de Mookerheide, een geaccidenteerd terrein in...

Loopgroepen Wandelcentrum Drunense Duinen   De ruggengraat van Wandelcentrum Drunense Duinen wordt gevormd door onze loopgroepen. Iedere groep heeft zijn eigen kenmerken en specialiteiten. De deelnemers van Wandelcentrum Drunense Duinen geven op bij welke loopgroep ze...

Nieuwe uitdaging Jullie zijn het van ons gewend, altijd op pad, steeds weer wat anders. Meestal is het de uitwerking van en oud idee of oude wens, zo ook deze keer. Ik heb iets met pelgrimeren, rondtrekken en genieten van het buiten zijn en het zien van steeds nieuwe...

Stiltewandeling Wandelen is goed voor je gezondheid, je werkt aan je conditie, je ontspant jezelf en legt contacten. Meer conditie, meer ontspanning en contact met mede-wandelaars zijn belangrijke redenen om te gaan wandelen. Het kan ook heel belangrijk zijn om eens...

Inleiding Op deze pagina vind je een overzicht van de blogberichten van onze wandelreis van Pamplona naar Santiago de Compostella van 12 mei t/m 28 juni. Vanaf begin september worden de blogberichten die we tijdens de wandeling steeds verstuurden hier opnieuw...

Pamplona Puente la Reina Estella Los Arcos 12-17 MEI, 2016 Wandelen Wennen Kijken We zijn op pad. Na een extra dag rust in Pamplona zijn we 12 mei te voet vertrokken. Voor we de stad uit waren nog uitgebreid koffie gedronken, we waren bang dat onderweg te moeten...

Drunen Eindhoven Barcelona Pamplona 10 MEI, 2016 Auto Vliegtuig HSL trein Ver en snel reizen is niks voor mij. Als we reizen, zoals aan het begin van onze wandelreis, heb ik altijd het idee dat mijn engelbewaarder me niet bij kan houden. Ik voel me dan alleen en ben...

Met de rugzak er op uit Ik ben van plan om het laatste weekend van oktober, vrijdag 28 oktober tot en met zondag 30 oktober een weekend te gaan rugzak-wandelen. Project-uitgangspunten: low budget, dus eenvoudige slaapplaatsen en simpel eten alle spullen in rugzak...