Zomerschool Nordic Walking

Op dinsdag hebben we een nieuwe groep, we noemen dat de kuiergroep.
In deze groep zitten mensen die rekening moeten houden met hun gezondheid als het op bewegen en wandelen aankomt.

Omdat er mensen met trekkingstokken gingen lopen heb ik uitgelegd wat daar de voor- en nadelen van zijn en wat het verschil is met nordicwalking-poles.

En zoals dat met wandelen gaat, van het een komt het ander en het slot van het liedje is dat we in augustus op dinsdagmorgen om 9.00 uur vanaf Café De Klinkert, gratis nordic-walking les geven aan wie er maar belangstelling heeft. Kostenloos.

Alleen als je ook met andere loopgroepen mee wilt lopen gelden de normale kwartaalbijdragen.

 

 

Wie mag meedoen?

In augustus mag iedereen meedoen die serieus mee wil oefenen.
Het maakt niet uit of ze al bij ons wandelcentrum betrokken zijn of niet, werkelijk iedereen die anderhalf uur op een laag niveau kan wandelen mag zich melden en meedoen.

Een mooie gelegenheid om kennis te maken met nordic walking en Wandelcentrum Drunense Duinen.

Speciale uitrusting niet nodig, een paar stevige schoenen is voldoende. Frans Bergmans zorgt voor nordic walking poles, die mag je gratis gebruiken tijdens de les.

Als je twijfelt of dit iets voor jou is en of je dit wel aankunt, neem dan contact op via de contactpagina of per telefoon op 06-51756501.

Wat is Nordic Walking?

Noris walking is een intensieve manier om je lichaam te trainen tijdens het lopen. Door het gebruik van de juiste techniek en goede nordic walking poles kunnen de conditie en het uithoudingsvermogen sterk worden verbeterd. Het is belangrijk dat nordic walking met de juiste techniek wordt uitgevoerd. Niet alleen voorkomt dit blessures, maar bij een juist uitgevoerde techniek wordt ook een zo hoog mogelijk rendement uit de inspanningen behaald.

Naast de voordelen die wandelen heeft, heeft nordic walking nog meer te bieden. Nordic walking zorgt ervoor dat het wandelen effectiever wordt doordat de rug-, schouder- en armspieren tijdens het wandelen intensief worden gebruikt. Tijdens de goed uitgevoerde Nordic Walking techniek worden de spieren in nek, schouders en armen doorlopend aangespannen en ontspannen.

In vergelijking tot wandelen is het energiegebruik gemiddeld 20% hoger. De belasting op het hart-longsysteem neemt toe, terwijl de ervaren zwaarte van de training niet toeneemt. Het uiteindelijke resultaat is dat een training effectiever wordt, zonder dat de belasting op de gewrichten, de rug en benen toeneemt.

Net als wandelen kan Nordic Walking door iedereen beoefend worden, waar en met wie je maar wilt.